
Родина Кольпінга м. Житомир
Відокремлений підрозділ ГО "Справа Кольпінга в Україні"
Родина Кольпінга м. Житомир активно працює для підтримки дітей, родин та освітянської спільноти, особливо у контексті викликів, пов’язаних із війною та ментальним здоров’ям. Створена 2019 року. Керівник Шовтюк Алла Миколаївна.
Родинний клуб «Надія»
На постійній основі проводить засідання родинного клубу «Надія», під час якого діти знайомляться з українськими традиціями, організовуються тематичні заходи, психологічні групові заняття. Родинний клуб «Надія» створено з метою стабілізації батьків та надання їм психологічної підтримки.
Тренінги з психічного здоров’я
На постійній основі РК м. Житомир проводить тренінги, зокрема «Психічне здоров’я: підтримка осіб, які зазнали травматичних подій» (Модуль 3). Учасники знайомляться з поняттями посттравматичного синдрому, його ознаками, а також відпрацьовують техніки стабілізації, заземлення, дихання та відновлення ресурсу.
Також був проведений перший модуль тренінгу на тему підтримки сімей у кризових ситуаціях. Тренерка Світлана Сіроштан поділилася знаннями про відновлення ресурсів під час війни, техніками арттерапії та казкотерапії, а також практиками зниження стресу.
Підтримка дітей з аутизмом
У центрі раннього втручання «Кольпінберг» діти з аутизмом беруть участь у творчих заняттях, малюють долоньки, виконують вправи та демонструють свої досягнення. Це дає змогу кожній дитині відчути, що вона не сама та що успіх можливий для кожного.
На постійній основі у Відокремленому підрозділі Родини Кольпінга м. Житомир проводяться заняття з арттерапії, гуртки творчості, а також застосовується методика Хібукі-терапії. Під керівництвом Алли Шовтюк фахівці надають психологічну допомогу дітям з особливими потребами та їхнім батькам. Команда з психолога, реабілітолога, дефектолога, логопеда та невропатолога проводить діагностику, складає індивідуальні плани допомоги та реалізує програми лікування, спрямовані на збереження ментального здоров’я дітей Житомира та області.
Освіта та підтримка інклюзивного навчання
На постійній основі проводяться семінари, навчання для вчителів інклюзивних класів на тему «Особливості навчання дітей з інтелектуальними труднощами». Учасники дізнаються про створення відповідного освітнього середовища, адаптацію та модифікацію навчальних програм для дітей з легкими та тяжкими формами інтелектуальних порушень.
Також проводяться занняття на теми «Психологічне здоров’я: підтримка сімей, які зазнали травмуючих подій» на яких учасники знайомляться з поняттями травми та стресу, а також з техніками, що допомагають упоратись зі стресовими ситуаціями.